היירוט הכושל של 'קלע דוד: קבלת ההחלטות נכונה, הלקחים יושמו

קובי פינקלר 1 Comment on היירוט הכושל של 'קלע דוד: קבלת ההחלטות נכונה, הלקחים יושמו

בעקבות ניסיון היירוט שנכשל של מערכת 'קלע דוד', בחיל האוויר ערכו תחקיר על הפעלה הראשונית של המערכת לדבריהם: קבלת החלטות בזמן קצר מאוד הייתה נכונה, ישנם פרטים שאי אפשר לפרסם אך כלל הלקחים יושמו במערכת

13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

חבלי לידה: ההפעלה המבצעית של מערכת 'קלע דוד' הייתה לא מוצלחת, מול איום שני הטילים ששוגרו לכיוון המורדים בסוריה, נשלחו שני טילים מיירטים של 'קלע דוד' טיל אלד נפל בשטח סוריה ללא שיירט את האיום הטיל השני הוחלט להשמיד אותו בעודו באוויר.

הנס הגדול היה ששני הטילים נפלו בשטח סוריה, כזכור כל טיל היה בעל ראש נפץ גרעיני של 500 ק"ג. בחיל האוויר עשו תחקיר מיידי על הכשל באירוע הכל כך חמור שהיה והשאלה הגדולה האם מדובר בכשל טכני או אנושי.

בחיל האוויר אומרים היום שהיה תחקיר מקיף אך לא את הכל אפשר לפרסם: ב-23 ביולי זוהו שתי רקטות מסוג SS21 שעל פי מערכות ההגנה האווירית איימו לפגוע בריבונות ישראל ובאזרחיה. בעקבות הזיהוי, שוגרו שני מיירטים מסוג קלע דוד.

בימים האחרונים בוצע תחקיר מבצעי מקיף בחיל האוויר, ממנו עולה כי תהליך קבלת ההחלטות, אל מול זיהוי האיום ובהתחשב בלוח הזמנים הקצר, היה נכון.

היבטים טכניים נוספים של האירוע אינם ניתנים לפרסום, וזאת מטעמי ביטחון מידע. כלל הלקחים שעלו בתחקיר ייושמו בפעילות מערך ההגנה האווירית.
המערך מצוי ברמת מוכנות מבצעית וביכולות גבוהות  לשמירה על ביטחון אזרחי ישראל ושמי המדינה.



1 תגובות

מיין תגובות